سازمان ملل: 500 هزار کودک از مدرسه بازمانده اند

کارشناسان می گویند که شرایط سخت اقتصادی، علیرغم تلاش برای اجباری کردن آموزش، تحصیل را به یک امر لوکس تبدیل می کند.

دبیر کل انجمن معلمان زیمبابوه، گودویل تادررا، گفت که ضعیف شدن آموزش این کشور، نتیجه بحران اقتصادی است. در بحبوحه درخواست‌ها از دولت برای رسیدگی به چالش‌هایی که بچه ها را از کلاس دور نگه می‌دارد، یک آژانس سازمان ملل اعلام کرده است که حدود نیم میلیون کودک زیمبابوه ای در سنین مدرسه در خانه می‌مانند.

کارشناسان می گویند که شرایط سخت اقتصادی، علیرغم تلاش برای اجباری کردن آموزش، تحصیل را به یک امر لوکس تبدیل می کند. مجمع عمومی سازمان ملل 24 ژانویه را به عنوان روز جهانی آموزش و پرورش به منظور تجلیل از نقش آموزش برای صلح و توسعه اعلام کرد. مراسم بزرگداشت امسال با موضوع "یادگیری برای صلح پایدار" برگزار شد. یونیسف با اجرای سیاست‌های مختلف برای ترویج آموزش فراگیر در سراسر کشور، مانند قانون اصلاح آموزش، قانون کودکان و قانون معلولیت، گام‌هایی را در جهت پیشبرد حقوق کودکان برای تحصیل در زیمبابوه برداشته است.

با این حال، دبیر کل انجمن معلمان زیمبابوه گودویل تادررا گفت که آموزش ضعیف این کشور نتیجه بحران اقتصادی است. تادررا گفت که این بخش نیز تحت تأثیر انگیزه ناکافی معلمان قرار گرفته است. او گفت: «هنگامی که ما صحبت می کنیم، معلمان گریه می کنند زیرا چیزی دریافت می کنند که نیازهای زندگی روزمره آنها را پوشش نمی دهد.»

در بیانیه ای به مناسبت این روز، مرکز توسعه آموزش (EDT) اعلام کرد که متعهد به همکاری با دولت برای تقویت ظرفیت 87934 مربی مدارس ابتدایی و متوسطه در 42 منطقه واقع در هشت استان روستایی زیمبابوه است. تاونگانا ندورو، سخنگوی وزارت آموزش ابتدایی و متوسطه، بر اهمیت همکاری برای نتایج یادگیری بهتر برای هر کودک تأکید کرد. رئیس کمک های توسعه از مردم به مردم زیمبابوه (DAPP) نیز در طول مراسم بزرگداشت سخنرانی کرد و گفت که موضوع امسال با محوریت آموزش آن طنین انداز شد و تأکید بر آموزش به عنوان ابزاری مهم برای تغییر زندگی و قرار دادن مردم در معرض امکانات جدید بود. وی خاطرنشان کرد: «برنامه آموزشی ما شامل آموزش برای جوانان حاشیه‌نشین و کسانی است که در شرایط سخت زندگی می‌کنند. توانمندسازی دختران، زنان و افراد دارای معلولیت از طریق برنامه‌های آموزش حرفه‌ای شامل دوره‌های آموزشی رسمی و کوتاه مدت.»

https://www.newsday.co.zw/local-news/article/200022338/500k-children-out-of-school-un

کد خبر 18327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =